måndag 20 april 2009

Dags för gruset!

Sittandes vid min plats på kontoret i Kungliga har jag utsikt över bana 20 eller nåt. Inte vilken bara som helst, utan en av fem utebanor på Kungliga, och idag gjordes den hastigt klar för spel. Har aldrig tidigare sett dom vara så tidigt färdiga med sina utebanor. Men känslan är alltid densamma, äntligen vankas det utespel! Har med åldern närmat mig gruset med större och större entusiasm, har helt enkelt blivit en gnetare (somliga skulle säga att jag alltid varit det...). Stripple ojade sig idag när han insåg att "min säsong" var på ingång. Älskar att kuta fram och tillbaka några meter bakom och längs baslinjen och bara "hämta" alla attacker som görs. "Bara kom då, ge mig ditt bästa". Till slut så tröttnar motståndaren över att inte få avgöra, och jag vill säga att jag avgör med en dräpande passering, men oftast vinner jag poängen för att motståndaren gör en supertabbe. Härligt!! Förutom när det är Johan Hedsberg som står på andra sidan, han gnetar än värre än vad jag gör, och tro mig, varenda höstlöv han skickar tillbaka landar mitt på baslinjen. Man jobbar ihjäl sig för att komma till ett bra läge, men så fort man skall sätta in stöten skickar han en lagom pastej med mycket lite fart som landar längst bak, men inne, och det är bara att börja om.... Älskar gruset, och nu är det snart dags!

God natt
/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar