lördag 11 april 2009

Ljuvlig dag

Gör ett kort inspel så här mitt i påsken trots att jag "lovat" att hålla mig undan. Denna lördag i april, tillika påskafton är kanske den härligaste dagen hittills i år. Mellan 15-20 grader i nästan hela riket och banne mig nästan inga moln över huvud taget. Den som sitter inne och lirar TV-spel idag borde skämmas. Har redan delat ut gult kort till mig själv för att jag sitter och knappar på burken, men jag var tvungen att få dela med mig av mina vårkänslor.

Har precis kommit in från en joggingrunda i Båstad. Utgår ifrån västra båstad och tar mig bortåt mot Norrviken till och senare också Kattvik. En fantastisk runda vilken dag som helst på året, men idag ljuvlig då denna strandpromenad kantas av vitsippor och andra typ gula och blå blommor. Vill varna känsliga läsare, kan bli lite smörigt här... Fick en idé om att jag skulle plocka ihop lite blommor till min kära mor som förra veckan var så generös mot mig och övriga familjen i alperna. Gissa om jag tog poäng när jag kom hem förvisso svettig och jevlig, men med en bukett blommor i handen. Ett litet tips till alla er därute som ligger i onåd hos flickvän/fru/mor. Kunde varit politiskt korrekt och riktat mig till er töser där ute också, men låt oss vara uppriktiga, effekten av en blombukett till en herre kanske inte får riktigt samma genomslag.

Med dessa rader önskar jag er en fortsatt skön påsk. Och ni som läser detta, stäng datorn genast och ge er ut i den makalösa vårsolen.

Out...
/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar