fredag 28 augusti 2009

Det mörknar över Falkenberg

Hatar jag redan i denna ålder har blivit en vädermänniska. Ni vet en sån som inte kan för ett samatal utan att kommentera vädret, eller som ständigt oroar sig för vädret. Sån har jag blivit. Förfärligt! Men nu är det som det är och jag kan meddela er att vi prisar varje sekund av uppehåll.

Bullbaket verkar ha kommit igång på klubben, för det går en vind av kanelsnäckedoft över lokalen. Möjligen rör det sig om bake-off, men jag väljer att tro att vaktmästarn har satt på sig bagarmössan. Strängaren har fullt upp är utanför också, han fick en storbeställning innan maskinen ens var upplockad och jag tyckte nog att jag kunde se antydan till några svettpärlor i pannan. Men ångan har han fått i detta nu och vi konstaterar att Falkenbergs TK gör ett strålande jobb som värdklubb för tävlingen så här långt.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar