tisdag 25 augusti 2009

Snabba ryck idag. Efter att varit på vift igår med datorn uppkopplad endast några korta ögonblick då jag lyckades skriva några rader här och kolla mailen, var jag även borta denna förmiddag på föräldrautbildning. Just det, utökning av familj på G. Har därmed denna eftermiddag och morgondagen på mig att sköta "vanligt kontorsarbete" innan det bär av till Falkenberg för Catella Junior Masters på torsdag morgon. I Micke Stripples frånvaro har en del av denna tävling hamnat i mitt knä. Jag klagar dock inte, grymt kul att komma ut i sverige och se tennis på riktigt. Man skall bara hinna med det andra också liksom... Får dock med mig Ekersund och Peter Carnello som skall hjälpa till med tävligen. Dessutom har vi bra uppbackning från tävlinsgänget i båstad och inte minst Falkenbergs TK som är värdklubb i år. Upplägget kommer att bli lite annorlunda jämfört med de två senaste åren i Båstad, men jag tror inte att någon kommer att bli besviken. Vi spelar på FTK:s vackra anläggning alldeles vid havet och bor precis bredvid på Hotell Strandbaden. Sedan är det ju sveriges bästa 12 -och 14-åringar som gör upp om titeln. Blir spännande att se om någon sticker ut lite extra.

Annars väntar vi med spänning på US Open och vad Robin kan uträtta. Har en känsla av att han blir ruggigt farlig. Hoppas också att Sofia har fått nytändning med Walen och kan göra lite resultat i kvalet som inleds om någon dag. Hon har fått en hygglig lottning och möter ryska Kulikova i första omgången. Tror att vi väntar med att spekulera i vem hon kan få möta i en evenuell andra kvalomgång.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar