torsdag 21 maj 2009

Kristi flygare (folknykterhetens dag..)

Är i båstad för traditionell golftävling med polare. Signum för denna tävling brukar vara uselt spel, mycket garv och fest. Årets roligaste helg om ni frågar mig. Men innan jag ger mig in i dimman(!?) måste jag kommentera några resultat. Sverige möter idag och imorgon Tyskland i WTC i den direkt avgörande match om finalspel. Trodde att det skulle bli jämnt då Tyskland har övertygat precis lika mycket som Sverige. Min förvåning var total när jag loggade in på livescoren på mobilen efter min flygresa och såg att Robin mosade Schüttler med 6-0 6-0!!! Finns det? På grus?? Och Robin, på grus?? Killen måste ha gjort en av sina bästa grusmatcher någonsin, han trivs uppenbarligen i Düsseldorf. Så nu räcker det alltså att Vinc fixar Kolskrivaren eller att vi tar dubbeln för en back-to-back final i WTC. Inte illa för ett tennisland som tydligen är hur dåliga som helst...

Värt att notera är också att Sandra Roma verkar ha kommit igång, avancerade till semi i Turkiet efter seger i kvarten mot Klackenberg. Revansch för förra veckan alltså. Dessutom är Tobias Blomgren i kvarten i Österrike. Tyvärr gick det sämre för dom andra pojkjuniorerna i Milano.

Och till sist, Hanna Nooni gör resultat igen. Är i kvartsfinal i Strasbourgs WTA i dubbel. Skitkul säger jag. Hanna spelar urtuff tennis med riktigt cool teknik. Hoppas hon kan få briljera på hemmplan i singel i sommar också.

Glöm inte att följa NM som går i Bjärred i helgen. Tror att Bengtsson kommer att håller er uppdaterade på hemsidan.

Hörs efter helgen, skål!

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar