söndag 31 maj 2009

Vilken dag för svensk tennis

Martin har redan skrivit ett långt inlägg om matchen så jag ska inte dra samma saker en gång till men det finns inte nog med superlativer som beskriver Robins insats idag. För mig är det dock en sak som sticker ut mer än något annat. Det som imponerade mest på mig var sättet som Robin genomförde matchen. Vi som följt Robin på nära håll vet vilka vapen han bestitter i sin verktygslåda och att han kan slå vem som helst på touren. Det som saknats har varit framgångar i de absolut största tävlingarna. När jag menar genomförandet av matchen syftar jag på de mentala bitarna. Robin höll huvudet kallt hela vägen. Vid varje sidbyte lade Robin handduken över huvudet-detta är något jag inte sett hos Robin tidigare.Fokus hela vägen-Starkt. Att ladda om efter en seger av den här dimensionen är inte lätt,men jag hoppas att Robin kan hålla både den spelmässiga och den mentala nivån uppe-Vilken prestation.

I skymundan av dagens stora händelse vann både Daniel Berta och Patrik Brydolf sina första omgångar i Juniorklassen. Bra boys.
Det är inte vardagsmat det vi fick serverade idag-men det smakade fantastiskt.

Mikael Stripple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar