måndag 2 november 2009

Skall erkänna att jag ett tag hade en dröm om att det skulle bli tre(!) svenska segrar på ITF-touren i helgen. Det var definivit ingen omöjlighet. Var och en av tjejerna kunde absolut ha vunnit, men att alla skulle göra det samtidigt bygger såklart på lite flax och tillfälligheter också. Men med facit i hand alltså egentligen ingen omöjlighet. Sofia förlorade sin final mot Dokic som hon slog för några veckor sedan i en annan final, Johanna förlorade sin final i tre set, och Brazhnikova har absolut kapacitet att vinna Stockholm Ladies egentligen, men hämmas lite av en magmuskel.

Jag tjatar om detta för jag tror att det skulle få lite mer genomslag. Så sent som förra veckan gick jag (och säkert många andra med mig) och drömde om en helsvensk final i SO. Det kändes inför kvartsfinalerna på fredagen inte som en omöjlighet alls, men som ni alla vet sprack den ballongen också rätt så snabbt. Men tänk om det hade blivit verklighet, och tänk om vi hade haft tre svenska vinnare samma helg på ITF-touren... Oavsett vad så var det ännu en grym vecka för svensk damtennis. Hoppas att det håller i sig året ut, varje poäng är värdefull i racet till en plats i Australian Open i januari.

Till helgen börjar elitserien för damer. Jag återkommer under veckan till detta. Eliteserien och våra serier i allmänhet är nämligen något som ligger mig mycket varmt om hjärtat.

Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar