måndag 23 november 2009

Det kliar i fingrarna

Nu har jag hållt mig härifrån nästan helt i knappt två veckor. Och nu spelar Robin sin första match i Masters. Kan inte hålla mig härifrån längre.

Låt mig först säga att dom senaste 11 dagarna har varit helt osannolika. Vi är numera tre och jag kan knappt fatta det hela. Allt har i alla fall gått bra och just nu ligger båda mina töser och sover bredvid mig. Ni kan tro att hjärtat bankar här.

Men nu till tennisen. Det är fruktansvärt mäktigt att se inramningen på O2-arenan i London. Damslutspelet i Doha framstår som ett skämt i jämförelse. WTA har mycket att jobba med. Robin har i detta nu breakat Nadal direkt och 3-1 i första set. Så coolt att vi äntligen har en svensk på plats i Masters igen. Vilket sällskap han befinner sig i. Känns som att Masters är mer hypat än på mycket länge. Eller känner man bara så för att vi äntligen har med en svensk igen? Kanske, jag vet inte. Men häftigt är det.

Helsingborg som väntat till final i Elitserien, utan poängförlust. Högst väntat såklart. Men inte tråkigt. Tvärtom. Jag ser det snarare som ett gott tecken att landets två bästa spelare ställer upp och spelar Elitserien, med ett leende på läpparna dessutom. Jag tror att Johanna har spelat samtliga matcher, och då har ändå motstånde varit på en annan nivå än vad hon är van vid vid ett flertal tillfällen. Hon har vunnit några matcher med 6-0 6-0. Men, hon tycker att det är skitkul att spela Elitserien. Och det är det viktiga. Hoppas bara att fler känner så ute i landet. Vi vet att danskorna i HTK i alla fall älskar Elitserien, både Hanne Skak Jensen och Karina Jakobsgaard har spelat åtskilliga singlar och dubblar för klubben, vilket är ännu ett tecken på att det är kul med elitserien.

I final ställs HTK mot Ullevi som också har gjort en bra serie. Tror nyckeln var den lyckliga starten mot SALK borta då man vann med 6-0, trots att det faktiskt kunde ha slutat 3-3. Sedan har dom haft övertag på dom andra konkurrenterna om den andra finalplatsen. Ser fortfarande fram emot finalen och se vad Ullevi kan göra mot HTK, men det är såklart oroväckande att Diana Eriksson har problem med armen. Utan henne på förstasingeln "straffas" dom i varje led.

Till sist, elitseriepremiär för herrarna imorgon. Vilken fantastisk tennisvecka vi har framför oss!

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar