onsdag 11 november 2009

Tennis med Ekersund i morse igen alltså. Har svårt att beskriva hur laddad jag var efter gårdagens debackel. Låg till och med och funderade över hur jag skulle spela innan jag somnade igår. Jag vet, helt störd. Men det gav betalt. Inledde med serven och höll utan problem. Hotade sedan Ekersund i varje hans servegame utan att lyckas byta förrän vid 4-3 då breaket kom. Servade sedan hem setet säkert. Vann sedan några game till efter (i mitt tycke) mycket övertygande spel. Jag ber om ursäkt för den bristande ödmjukheten i detta inlägg, men det var en så förbannat skön känsla att spela så bra tennis idag, efter att ha krackelerat så fullständigt igår. Henrik då? Det är klart som korvspad att han spelade bra igår, annars hade aldrig gått så illa för mig, det finns liksom en anledning till att man måste chansa osv. Han är för j-vlig så fort jag tappar i längd (händer alldeles för ofta), och straffar mig direkt. Idag var det kanske han som inte riktigt kom upp i standard, samtidigt som jag var (över)laddad och då svängde pendeln åt mitt håll. Men det roligaste av allt är att vi båda spelar mycket bättre matchtennis nu än vad vi gjorde för några månader sedan. Vi har ett annat fokus, vi har en spelplan som vi följer bättre, servarna fungerar mycket bättre för båda. Från att endast ha använt serven till att sätta igång bollen gör vi nu ett gäng ess var per set. Jösses va kul det är med tennis nu. Måste börja spela match på allvar igen känner jag. Frågan är vilken klubb man skall representera. Lugn alla ni som hoppar till och undrar om inte en förbundsanställd är medlem i en klubb, jag har är medlem i en klubb. Är bara inte säker på att det är rätt klubb för mig. Har hittills aldrig hört ett ljud ifrån dom, förutom inbetalningskortet då....

***

Robin vidare, efter en sådär insats vad jag förstår. Skit samma om bara armen är hel. Davydenko igen. Tror han vinner, fast än en gång om armen är hel.

/Martin

1 kommentar:

  1. Jaså Robin gick vidare? Vem bryr sig, vad vi egentligen vill veta är hur det går i förbundspersonalens interna matcher.

    SvaraRadera