lördag 27 juni 2009

Båstad

Började morgonen med ett tennispass med gamle storliraren(!) Rikard Roos. En makalös morgon på en charmigt undangömd bana bortåt Paulins brygga i Båstad. Spelet var en ren katastrof, men jag väljer helt sonika att skylla på mina spadar. Hade bara min gamla racketar på plats, och dom är helt enkelt för tunga för mig. Oavsett racketar och oavsett spel så var det en ren njutning att slita på i solskenet. Och sedan ner till bryggan för ett dopp. Sommarlov! Fast imorgon är det jobb som gäller, Kalle Anka Cup invigning på Bana 1 kl.17. Innan dess har vi Kalle Anka dagen på Dalmanska tomten med en massa aktiviteter för framför allt bra, bl.a. kommer Hemglass förbi och bjuder på glass. Missa inte det!

Har också var en sväng bort på drivan och kikat på Båstads Sommartourtävling. Såg en relativt välspelad match mellan evige slitevargen Björn Rehnqvist mot halv-brasilianske ungtuppen och Team Catella spelaren Christian Lindell. Christian hade faktiskt ledningen i första set, 5-4 åtminstone, men Björn slet till sig setet. Rehnqvist tog sedan andra set hyfsat enkelt med 6-3 då Lindell bjöd på några enkla missar stundtals. Men på det stora hela är jag mycket imponerad av Chirstian. När han väl håller i bollen och värderar tillfällena att attackera spelar han riktigt bra. Lite mer tålamod och fokusering så tror jag faktiskt att han inte har så långt kvar till Rehnqvists nivå. Björn är som ni vet säkerheten själv, och bjuder sällan på något över huvud taget. Blir kul att följa dessa båda i kvalet till Swedish Open, Christian får ju ett WC genom sin vinst i 18-årsklassen i Båstadtennis.

Nu vankas det ännu ett bad, härliga tider!

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar