tisdag 23 juni 2009

Kristinehamn as it happens...

Satt och kollade på Johanna, som tyvärr inte gjorde en av sina starkaste insatser - tvärtom, när det ändå slog mig hur underbart det är på en svensk tennisklubb på sommaren. Klockan är ca 17 på kvällen och solen värmer på sådär skönt som det verkligen kan vara i sverige på sommaren. Samtidigt på banan bredvid faller lite skuggor från skogen brevid och man ser hur spelarna trivs med att bara stå och nöta och träna. Själv blir jag bara avundsjuk och önskade att jag själv skall in nästa timme. No such luck. Min poäng är att jag hoppas att alla tennisspelare ute i landet passar på att lira när våra utebanor står redo i all sin prakt!

Alldeles nyss gjorde Hilda Melander och Julia Klackenberg en fin insats då dom vände och vann mot högre rankade spelare. Detta trots att svenskorna hade 4-0 i första set och torskade det setet. Kul, lite plåster på såren efter Johannas snöpliga och alldeles för tidiga uttåg ur denna turnering. Hon mötte förvisso en duktig serbiska med nästan samma ranking som Johanna, men jag tror inte att hon är så nöjd insatsen. Hon kom aldrig in i matchen och tillät serbiskan att stå och styra vid baslinjen.

Johanna får ta och glömma denna matchen snabbt och sedan komma ladda och revanschsugen till Ystad i nästa vecka istället. Innan dess hoppas jag att vi lyckas locka henne till Båstad på söndag då vi har invingning av Kalle Anka Cup.

Söndag den 28 juni mellan 14-17 är det för övrigt Kalle Anka-dagen för alla deltagare, barn och familjer på Dalmanska Tomten (gröningen precis ovanför Bana 1 ) i Båstad. Klockan 17 har vi sedan traditionell invigning av Kalle Anka Cup på Bana 1. Missa inte det!

Nu vankas kvällens huvudmatch i Kristinehamn. Sverige-ettan Arvidsson mot uppkomlingen Anna Braznikova. Här är riktigt god stämning med mycket folk, och som sagt drömväder. Inramningen kan man verkligen inte klaga på.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar