torsdag 4 juni 2009

Daniel Berta till Semi liksom Patrik Brydolf i dubbel

Ringde upp Martin på förmiddagen för att dubbelchecka om han skulle kolla livescoren på juniormatcherna i Paris eftersom det var skolavslutning och studentmottagning för min äldsta grabb samtidigt som matcherna spelades. Jajamensam man kan lita på Marknadsanvarig Martin-det är ingenting som bommas där inte.Ok då var det under kontroll.

Fick första rapporten när avgångsklasserna sprungit ut och klev upp på lastbilsflaken för kortege genom Tyresö-6-3 Berta-kom igen nu. Snabb promenad hem för att sätta mig en kort stund framför datorn och därifrån kunna följa matchen själv-Martin meddelar tidigt break för Daniel. Innan jag hinner sätta nyckeln i dörren ringer Martin och jublar 6-3 även i andra-Fan viken tändning (Ursäkta svordomen). Skickar iväg grattis SMS till boysen i Paris.
Slår på datorn och ser att Patriks dubbelmatch som är riktig tight och går mot tiebreak. Får tag på Julle i telefon som från läktaren rapporterar live från matchtiebreak i Patriks dubbel samtidigt som han ger en bild av Daniels kvartsfinal.Jag klickar in på statistiken från Daniels match vilket alltid är en intressant källa för information. En siffra som sticker ut är att Daniel vinner 42% av bollarna när han returnaerar-där kan skillnaden i dagens match ligga utan att jag själv sett matchen. 61% första servar in är helt OK och högre än hans motståndare Richard Becker. Julle jublar- vinst för Patrik.
I rullstolsturneringen fick Stefan Olsson stryk i matchtiebreak i dubbeln tillsammans med Japanen Kuneida.

Vilken svenskturnering det här har utvecklats till-vi som var klassade som en U nation på grus.
som jag skrivit tidigare ska vi naturligtvis vara fantastiskt stolta och glada över grabbarnas framgångar men dom är inte klara ännu.
Ny tennisdag imorgon-Hoppas ni bokar in er framför tv´n och datan så ni kan följa matcherna.


Mikael Stripple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar