fredag 5 juni 2009

Game set,match Robin ,Daniel och Sverige

Vilken härlig Fredagseftermiddag. Innan jag går vidare vill jag först och främst gratulera spelarna och teamet runt omkring de bägge spelarna till finalplatserna. Spelarna har gjort en helt grym prestation så här långt och det är lätt att man glömmer bort det som sker bakom kulisserna och arbetet som görs i det dagliga. Vill här även passa på att skicka en hälsning till spelarna hemmaklubbar som möjliggjort träning och engagemang.
Som Sportansvarig på SvTf (några dagar ytterligare) kan vi glädjande konstatera att Robin har en bakgrund från TEAM CATELLA och Daniel är just nu inne i den nuvarande TEAM CATELLA satsningen. På toppen av förbundssatsningen finns även stöd i form av SOK´s topp och talangprogram där både Robin och Daniel ingår-Utan stödet från sponsorer , SOK mfl skulle det inte vara möjligt att göra satsningarna på våra talanger. Jag hoppas att det finns några presumtiva sponsorer där ute som läser dagens blogg därför att svensk tennis behöver er NU. Tennisen är på G och jag är övertygad om att ni får vara med på en spännanderesa om ni hakar på.Tveka inte.

OK hur hamnade jag in på det spåret mitt upp i allting.Nu till matcherna.
Åkte hem från kontoret och bänkade mig framför TV´n och kopplade samtidigt upp mig på datorn för att kunna följa Daniels match på livescoren. I dag var det idrottskultur hemma hos familjen Stripple. Hela familjen satt bänkade framför TV´n och kastades mellan hopp och förtvivlan under Robins match. När telefonen ringde undrade man hur i he...........te någon kunde ringa mitt i matchen-Ber om ursäkt till er som ringde och inte fick något svar.

Daniels match blev först klar och vi kunde konstatera Daniel anslutit sig till den svenska grupp som tagit sig till Grand Slam final(Jr). Julle rapporterade efter matchen att det var mycket hög nivå på spelet och tom han var nöjd-Inte ofta det händer vill jag lova. Bytte även några ord med Daniel.-Man är hyfsat sugen på att åka ner till Paris vill jag lova.

Tyckte att Robin hade bra koll på läget i tredje set men brännde ett par bollar och blev breakad och dessvärre 3:e set till Gonzales som nu var inne i matchen.
Känndes som Robin gick ner i tempo under 4.e set och kunde inte styra spelet på samma sätt som i inledningen då kvalitéen var helt sanlös. Torsk i det fjärde PUH- riktig uppförsbacke och backen blev inte planare i inledningen på det femte då det blev break i baken direkt. Vid 1-4 känndes det inte som om mycket talade för en vändning men från ingenstans kom det ett break till 3-4 och Robins rörelseschema och aggressivitet var tillbaka. Helt plötsligt servade Robin för matchen och darrade definitivt inte utan med bestämdhet satte han punkt . Var det verkligen sant det som nyligen hade hänt. Robin och Daniel i final.Sanslöst.

Precis som vi sagt tidigare under veckan. Njut av dagens framgångarna idag. Det återstår en match och grabbarna är inte nöjda ännu.

Patrik Brydolf föll i dubbelsemifinalen under eftermiddagen. Hatten av till Patrik för en stark prestation i Paris.

Kul att vara tennissvensk just nu.

Mikael Stripple

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar