torsdag 9 juli 2009

Det drog igår kväll in ett regnoväder av guds nåde över Båstad. Satt hemma hos mor där jag bor nu under Båstadveckorna och tittade ensam på TV när det satte igång. Eftersom jag är lite trög(!) tog det ett litet tag innan jag kom på att mor brukar ha öppet precis överallt i hemmet. Och mycket riktigt, på ovanvåningen i sovrummet stod balkongdörren vidöppen, det låg mer eller mindre en sjö inne i rummet. Eftersom regnet kom nästan horisontellt och just i riktning mot sovrumsdörren blev effekten maximal. Nilsson (jag) ryckte ut och började torka upp, städa unnan för att sedan i lugn och ro återgå till Seinfeld (ett av dom bästa avsnitten; "the switch? Can´t be done.." Ni som kan er Seinfeld vet vad jag menar). Några minuter senare börjar det låta från matrummet. Jaha, då droppar det från taket. "Sjön" från ovanvåningen hann allstå börja rinna neråt innan jag torkat upp allt. Ut med kastruller, och fram med handdukar igen.

Varför berättar jag då allt detta? Jo, för att jag skulle ha spelat med Henrik Ekersund även denna morgon, men med det regn som kom igår såg jag det som orimligt att banorna skulle vara ok kl 07.00, varför jag skickade ett sms till Henrik kl. 05.45 om att vi ställer in. Tyvärr har jag ännu inte hört något från honom, han kanske sitter borta vid nedre och väntar än....

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar