fredag 10 juli 2009

Joggingtur i paradiset

Måste bara få berätta om vilket paradis på jorden Båstad är. Efter att Wozniacki gått till final idag kändes som att man kunde smita hem lite tidigare. Passade på att sticka ut på en joggingrunda då det tyvärr inte blivit något tennisspel dom senaste morgonarna. Tog den vanliga rundan, ner till strandpromenaden och bortåt mot Norrvikens trädgårdar. Precis efter Paulins brygga möts jag av unga, fina och svartvita kor. Dom står och äter gräs precis bredvid promenaden, man passerar med bara någon meter emellan. Lite längre fram kommer den "vanliga" boskapen som brukar "hänga" längs detta stråk, ni vet dom med hår nerför ögonen. Vet att dom inte är farliga på något sätt, men när det står 5-6 mitt ivägen är Nilsson inte så tuff, så jag sprang ner till havet för att passera dom längs med stranden. Och vad ser jag då? 3-4 sälar som ligger och slöar/leker ute på en sten typ 100 meter ut. Helt otroligt! Det slog mig då att det hade varit kul att se vad Maria Kirilenko som bloggar på WTA tourens hemsida hade skrivit om hon hade stött på kossor och sälar när hon var ute på sin joggingtur härom dagen...

När jag sprang därute, helt själv, men i sällskap av kossor och sälar så slås man av att det är rätt så vacker. Vi lever tillsammans på något sätt. Kan bli hur filosofisk som helst här, men jag tror att ni hajar. Man inser att denna planet är rätt härlig i allmänhet, och att sverige är det i synnerhet, och att skåne är det i synner, synnerhet, och att Båstad är grymt härligt vackert i synner, synner, synnerhet. 

Måste gå, mor galer där nere om att biffarna läggs på grillen nu. NU Martin! Hörde du?? Dags att gå alltså...

Imorgon final i damtävlingen och herrarnas kval börjar, och framför allt, jag är ledig. Vad säger man? Underbara lördag!

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar