onsdag 8 juli 2009

Mycket riktigt stod det en hel del om fröken Allgurin i tidningarna idag. Oerhört kul med damtennis i fokus. Den första tennisveckan här i båstad känns än så länge som en stor succé. Det är relativt mycket folk på läktarna, och stämningen igår på bana 1 (Ellens match) tror jag inte vi har upplevt under herrveckan på några år heller. Även på CC var det gott om folk igår då våra svenskor kämpade. När jag satt där och följde matcherna slog det mig så kul och det var titta på damtennis, och inte minst så kul att damerna äntligen får ta del av denna makalösa anläggning också. Dom hör hemma här. Och ett är säkert, damtennisen kan bli väldigt stor i båstad med tiden. Alla förutsättningar finns här. Och inte minst har våra yngre spelare visat vad som kan vara på gång. Jag tror dessutom att Johanna är på gång igen, hon är ju dessutom kvar i dubbeln. Tror hon och SKAK går till semi idag, deras kvart börjar kl. 11 på bana 1. Bana 1 är för övrigt helt perfekt som sidobana; man sitter nära banan, det blir bra inramning, och framför allt fylls läktarna snabbt och vi får stämning.

Sedan var det det här med Sofia. Hörde att han hade det lite tufft på presskonferensen också, lider så oehört med henne. Har långt ifrån någon "major" i psykologi så jag skall låta bli att analysera hennes situation (det gör media så bra ändå...eller?). Kan bara hoppas att Sofia känner att det finns stöd omkring henne och många som vill henne väldigt väl.

För övrigt var det en väldigt rolig sekvens igår under Sofias match då jag och Maria S-T plötsligt ser att Sofia sitter och snackar med ena bollkillen under ett sidbyte. Man såg liksom hur hon bad om råd. Hur kul som helst, vi garvade gott, men det kanske också var lite talande för hur hon känner sig på banan just nu.

Håller på dig, Sofia.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar