måndag 6 juli 2009

Lider med Jo-flow

Blir så knäckt. Hade redan förberett ett helt annat blogginlägg, Johanna hade 5-3 i avgörande mot Cirstea. Ni vet hon som var i kvarten i Paris efter att ha slagit ut Wozniacki och Jankovic, alltså ingen jättedålig spelare... Och Johanna har i avgörande set 5-3, 30-30 och spel om bollen. Mycket nära matchboll med andra ord. Cirstea vinner det gamet och lägger sedan i en extra växel och Johanna var i ärlighetens namn aldig nära i dom sista gamen. Men jag skiter liksom i det, i mitt huvud var hon två bollar från match, och oj vilken skillnad det hade varit nu med en vinst istället. Vi hade haft en svenska kvar i tävlingen i andra omgången (kan vi fortfarande få), Johanna hade växt något enormt som spelare, svensk media hade fått en ny spelare att skriva om osv. Tyvärr landar nu det mesta i ännu en hedersam förlust. Om ni visste hur trötta vi är på hedersamma förluster. Tror iofs att Johanna tar med sig mycket gott från den här matchen, men samtidigt tror jag att hon grämer sig mycket. Det syns på henne hur mycket hon älskar att spela inför en entusiastisk hemmapublik. Hon får ta nya tag i dubbeln.

Men publik var här verkligen. Givetvis inte fullsatt på långa vägar, men ändå gott om folk på läktarna, och inte minst tenniskunnigt folk vill jag påstå. Det är en mycket angenäm stämmning i Båstad just nu, inte så mycket mingel, drinkar, och löst folk som egentligen inte är här för tennisen. Utan snarare tennisentusiaster som uppskattar bra tennis. Visst, det var fritt inträde idag, helt rätt enligt min mening. Det gäller att i första hand visa upp tävlingen och erhålla ett förtroende om att damtävlingen kan erbjuda lika god underhållning som nästa veckas herrtävling. Och jag tror att alla på läktarna idag är hur nöjda som helst med underhållningen.

Märker att jag har lite svårt att skriva, är fortfarande klart irriterad och lite knäckt över Johannas torsk. Inte minst för Johannas egen skull. Hon är en så cool tjej, som spelar så cool tennis. Hade verkligen unnat henne en vinst här. Nåväl Nilsson, gå vidare nu för h-vte!

Imorgon är givetvis huvudmatchen den mellan Sofia och Woznicki. Men jag ser faktiskt lika mycket fram emot att se Ellen, Sandra och Michaela. Ny dag, nya möjligheter...

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar