torsdag 2 juli 2009

Missat att beklaga mig

Noterade nedan redan i förra veckan, men glömde bort det i min eufori över arrangemanget i Kristinehamn. Historien upprepade sig även denna vecka i Ystad. Magnus Norman tar också upp det i sin blogg. Vad jag talar om? Låt oss använda Magnus egna ord:

"Jag blir bestört när jag läser detta på tennis.se. Stämmer det verkligen? Detta är lika dåligt som när ingen LL signade in i Stockholm Open det året Lleyton Hewitt var tvungen att dra sig ur.
Dags att ta sig i kragen alla damspelare och framförallt alla tränare som har tjejer som borde varit i Ystad! Vad är det frågan om!! Det enda (med risk för att jag är lite hård) jag hört under mina år i styrelsen i SvTF är klagomål, klagomål och åter klagomål. Förbundet gör inte si, förbundet gör inte så. Bara förbundets fel. Ganska lätt att skylla ifrån sig eller hur. Ganska tacksamt att sparka på någon som redan ligger ner. Det må många gånger vara motiverat men för guds skull. Nu har Ystad med mycket slit och kreativitet lyckats få till en Internationell damtävling (som förbundet inte ska ta åt sig äran för utan alla kreativa själar i Ystad) och så blir inte kvalet ens fullt! Pinsamt. Finns det inga fler satsande damspelare i landet var den första tanken som flög genom mitt huvud. Inga juniorer. Nej, det kan inte stämma. Det här gjorde mig verkligen besviken om något."

Detsamma kan alltså rapporteras från Kristinehamn som också hade många tomma platser i kvalet. Beklämmande!

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar