måndag 13 juli 2009

Vinc är fantastisk!

Det är banne mig en ren njutning att kolla på den killen spela tennis. Vilket hjärta, vilken inställning! Andreas Vinciguerra är ett föredöme för vår sport. Måtte pojkar och flickor som tycker om att spela tennis se på Andreas, och inspireras av hur han genomför sina matcher. Idag gjorde han comeback på CC sedan senaste starten 2006 tror jag. Ni kan historien, han har haft problem med sina knän rätt så länge nu, och gjort ett antal comebacker vid det här laget. Men sedan han i vintras började köra igen har det än så länge gått bra, och i mars höll han till och med på att bli en tvättäkta DC-hjälte mot Israel. Han var bara två bollar från det vill jag minnas. Idag möter han sjätteseedade Florent Serra (fransos) och vänder matchen trots en tung setförlust i tiebreak i första set. Serra är ingen dussingspelare, ruggit tryck i både i forehand och backhand, har fortfarande lite svårt att fatta hur det hela gick till. Men som jag nämnde innan är Vinc en spelare som aldrig ger sig, som tänder till kanske mer än någon annan när han får stödet och publiken med sig. På det sättet är han helt underbar. Det var på intet sätt fullt på cc idag, men när han vann viktiga poänger lät det nästan som att det var fullsatt. Folk reste sig spontant, hytte näven i vädret och vrålade support för vår egen Rosengårdare.

Funderade också lite på det omvända, här kommer Serra och är sjätteseedad. Det borde innebära att han skall ha en lite lättare lottning och kanske gå till kvarten iaf. Gudarna skall veta att han har spelet till det. Men så får han möta Vinc i första rundan. Snacka om "tough luck".

Vinc är iaf vidare och det betyder säkert hur mycket som helst för honom och hans fortsatta satsning. Men oj så viktigt det var för turneringen. Troligen spelar han på onsdag igen, det kan bli en riktig höjdare-dag. Men redan imorgon spelar vårt framtidshopp, Daniel Berta sin första match. Tänk om han kan följa upp dagens succé?

Imorgon är jag så "sponsrig" man kan bli. DI-golfen står på schemat, start kl. 7. Återkommer med rapport, men jag har väldigt låga förväntningar, kan inte minnas när jag satte ett inspel senast.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar