torsdag 26 mars 2009

Answer my question jerk!!!

Nä, jag skall inte dra den gamla historien när McEnroe tokflippar på kungligas centercourt. AMQJ (http://answermyquestionjerk.se/) är namnet på den nya samlingsidan/forumet för diverse tennisbloggar och krönikörer med Magnus Norman i spetsen. Måste säga att det är en kanonidé att samla alla dessa tyckare på samma ställe, var och en med olika fokus på tennisen, perfekt för oss tennisnördar. Dessutom har dom tagit in inte helt rumsrena "Gul instinkt" som är hur kul som helst. Två herrar med måttliga egna tennismeriter (eller vad säger du Johan?), men som tycker till om det mesta på ATP och WTA-touren, och med den äran. Jag viker mig av skratt stundtals, samtidigt som jag känner viss avund av deras frihet i språk och tyckande. Det skulle se ut om vi skrev så på denna blogg. Ett besök rekommenderas!

Berta är i kvarten i Filippinerna efter att ha tryckt till sin baneman från förra veckan ordentligt. Ellen förlorade i andra omgången med 6-7 i avgörande mot en seedad tjej. Synd när det var så nära, men det känns ändå som att Ellen tagit ännu ett steg i sin utveckling efter de senaste två veckorna. Kom ihåg att hon endast är 15 år gammal. I Brasilien är Christian Lindell avancerat till tredje omgången efter vinst mot duktig österrikare. Förutom dessa juniorframgångar tycks Pripic ha hittat formen igen efter avancemang till kvarten via seger mot rutinerade Guccione.

Nu fattas bara att Robin går in i Miami och gör resultat. Jag tror han gör det. Det är dags nu.

Out
/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar