söndag 8 mars 2009

Saknar ord...

...men skall försöka ändå. I mitt huvud finns nu två sätt att skriva på, ett är att berömma Israel för väl genomförd match och även svenskarna för den delen, ett annat sätt är att visa den ilska och tomhet jag känner. Tror alla vet hur viktig den här matchen var för oss. Är därför riktigt nära att välja bitterlinjen, men jag andas några gånger och räknar till 10....

Det svenska laget gjorde nästan en bragdartad insats. Samtliga singlar gick över fem set, något som inte direkt var till vår fördel med tanke på Tompa och Vincis förberedelser. Trots detta vann Tompa i fredags och var rätt nära idag också, men orkade inte hela vägen. Insatsen är definitivt väl godkänd. Vinc var två bollar ifrån i fredags och idag hade han tror jag tre breakbollar i femte set, hade han tagit några om dom är jag helt övertygad om att han hade servat hem matchen sen. Så nära var vi.

Israel har spelat bra tennis, inget snack om saken. Är faktiskt överraskad av att Levy inte vek ner sig mer i slutet av matchen. Han servade grymt bra och pressade ofta Vinc med sina nätattacker. Men det är också allt jag har över till Israel just nu. Jag pallar helt enkelt inte säga mer än så, då jag dessutom fortfarande har på näthinnan att Israel än en gång försökte med "låga" tricks och psykningar. Dessutom känns det rent ut sagt för jävligt att den israeliska klacken nästan var lika stor som vår, det skall inte vara så när vi äntligen har hemmaplan. Grabbarna skall få känna det totala publikstöd som dom som ofta har stött på i motsatt riktning senast i Argentina och inte minst för ett år sedan mot just Israel. Undrar om det var detta resultat "Stoppa matchen" gänget m.fl. hade tänkt sig? En direkt framgång för Israel.

Vår klack slet, skrek och hejade för allt vad vi hade i våra halsar, min är helt slut. Min kropp är också helt slut, det var en fysisk såväl som en psykisk pärs att följa detta drama på plats. Gissar att det var nästan likadant för er vid TV-apparaterna. Men det hade inte känts ett dugg om vi hade fått det slut som jag bad om tidigare idag. Nu däremot är tungt, tungt, tungt...

Skall försöka se framåt. Vi har nu en jobbig kvalmatch framför oss i september, hoppas på lite flyt i den lottningen och att vårt lag är fulltaligt. Vi bara skall stanna i World Group.

Till sist vill jag än en gång berömma Mats och hans lag för att dom trots allt gjorde en stark och fin insats, jag tror inte dom kunde gjort det bättre med tanke på förutsättningarna. Slutar med dom orden innan jag hamnar i mörka tankar igen.

Tack för nu.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar