lördag 21 mars 2009

Även jag kan ha fel

Ledsen, gick handlingarna lite i förväg igår när jag sa att dom fyra stora möts i semifinalerna i Indian Wells. Djokovic hade t.ex. ännu inte spelat sin kvart. Den förlorade han dessutom sedan mot Roddick och jag måste krypa till korset. Nu möts i alla fall Federer-Murray och Roddick-Nadal i semifinalerna, helt ok det med... Läste för övrigt Fiddes blogg där man kan få det senaste och mest intierade kommentarerna från dessa matcher då han kan kommenterar dom för Viasat. http://www.viasatsport.se/fiddesdagbok

Robin är mycket glädjande i semifinal i Florida där han möter F Lopez, en tuff uppgift men inte omöjlig alls. Robin vann semin mot Schüttler efter att ha tappat första set och sedan vinna med 7-5 7-6. Dessa siffror är mycket intressant enligt mig, det visar på att Robin håller på att bli mentalt starkare, att han inte "tröttnar" när det bär emot. Känns som att Robin tillsammans med tränare Norman kan vara på väg mot någonting riktigt bra.

Väntar fortfarande på resultat från Bertas äventyr i Malaysia. Läs mer om honom och våra andra killar i Team Catella på http://www.catellatennis.se/ där Julle Demburg och Johan Kareld bloggar.

Denna helg har Svensk Tennis region Väst premiär för SEB Next Generation för året när ett 30-tal ungdomar samlas i Kinna för läger. Nu är hela riket igång med SEB NG vilket känns mycket tillfredställande. Följa SEB NG på http://www2.tennis.se/sebnextgeneration/

Jag vet, det blev ett riktigt "länkinlägg" idag, men jag vill ju inte att ni skall missa någonting.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar