tisdag 17 mars 2009

tisdag...

Tisdagen den 17 mars går till historien som en....., en rätt vanlig dag. På förbundet förbereds det för strategimöte till helgen, årsberättelsen skall skrivas inför årsmötet om en månad osv. Ni fattar, roliga uppgifter hela tiden... Nej, då är roligare och snacka "racket och boll" som Stripple brukar säga när det blir för mycket ekonomisnack. Denna vecka noterar vi att det faktiskt är en hel del svenska ute och tävlar i världen. Berta och Allgurin är i Asien för ITF-tävling, I Brasilien spelar denna vecka Brydolf och vår halv-brasilian Christian Lindell, I Florida har vi Söderling och en come-backande Tompa Johansson, I Bangkok spelar Björn Rehnqvist, på Teneriffa har Anna Brashnikova kvalat (förlorade i kvalfinal, men gjorde vad jag förstår en klart godkänd insats). Finns inget roligare än att följa våra svenskar ute i världen. Nu väntar vi bara på resultaten också, jag tror dom kommer. Ha bara lite tålamod.

"Stripes" jublade precis över att dom kör livescore på challengern i Florida som Robin och Tompa spelar. Robin spelar just nu kvalfinal och har första set. Hyfsat startfält förresten, siste kille in i huvud är rankad 87, och Berdyck är förstaseedad...

Imorgon bitti är det tennis med "Stripes" som gäller. Är själv tillbaka från knäskada, så är glad bara över att få slå på kulan. Eftersom jag inte kan röra mig ordentligt måste "Stripes" slå till mig hela tiden, medans jag drar på i hörnen när jag kan... Men j-vlar vad kul det är med tennis!

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar