måndag 21 december 2009

Båstad

På plats i skåne inför julen. Jobbar dom sista dagarna ifrån Båstad. Alltid kul att komma hit, även om det är lite roligare på sommaren. Nu är det relativt dött i stan, även om handlarna gör sitt bästa för att hålla igång julkommercen. Själv tänker jag alldeles strax ta mitt ansvar och handla klappar just i båstad. Undrar lite vad som skall hända med våra städer när mer och mer av handeln flyttar till dom förfärliga köpcentrumen utanför staden. Närmst till hands här är förfärliga Väla. Där finns "allt" och jag kan i viss mån förstå att folk tycker att det är skönt att få gjort "allt" på en och samma gång. Men fy fan va tråkigt. Fortsätter det så här så kommer ju stadskärnorna att dö, och det är jag rätt säker på att ingen vill. Men för att undvika det måste kan man inte bara säga att man tycker att det är mysigt och trevligt i staden, man måste ju också agera.

På tennisfronten finns inte så mycket att rapportera om, det är ju lite mellanperiod just nu. Men inte så länge till, SALK Open börjar alldeles snart. Längtar redan till att följa resulaten på nätet, på samma sätt som jag kan sitta och stirra på text-tv sid 377...

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar