lördag 5 december 2009

Hemma, ensam. Töserna är på tjejmiddag och jag har finner mig i en mycket ovanlig situation. En lördag kväll utan några som helst planer. Inte ens det senaste tillskottet till familjen på plats. Passar på att lyssna på musik, helt tagen av Frank Sinatras julskiva som jag köpte förra året. Vilken röst, vilken kraft, och vilken känsla. Sedan är jag en riktig "sucker" för dom gamla "tantkörerna", tänk er musiken i Kalle Ankas Jul typ. Magiskt. Tidigare idag var vi hos vänner för lussekattsbak och glögg (till tonerna av ungefär samma musik). Vuxenpoäng så det räcker och blir över, men det är ju mysigt för katten.

Hann med att se dom sista gamen av dc-dubben mellan Spanien och Tjeckien. En fullsatt (såklart) i Barcelona var helt tokiga när Verdasco slog in matchbollen. Dom försvarade sin titel från förra året. Första gången något land gör det sedan Sverige vann både 97-98. Inte utan att man redan börjar bli sugen på matchen mot Argentina i mars. Planerna är igång för fullt inför den matchen, och jag kan redan nu säga att målet är den största klacken inom svensk tennis någonsin. Kungliga hallen bara SKALL vara fullsatt av gula och blå tröjor. Och vilken match vi har framför oss, Robins revansch på Del Potro t.ex. Hur smakar den tycker ni?

Det var mäktigt att se hur högt spelarna värderar en vinst i DC när spanien vann för någon timme sedan. Det är då också ett bevis hur stort det är att bli världsmästare för lag i tennis. Tänk som sverige skulle lyckas med den bedriften idag. Då slog det mig att om detta skulle inträffa så skulle DC-laget lik förbannat inte kunna vinna bragdguldet eftersom finalen alltid spelas efter att priset delas ut. Det är väl också därför som DC-laget aldrig har vunnit bragdguldet, trots totalt världsherravälde under några år på 80-talet. Helt sjukt! Undrar hur jurryn skulle resonera när dom något år i framtiden kanske ställs inför faktum att dela ut priset till t.ex. någon skidåkare (som vanligt) samtidigt som sverige skall spela final i DC följande helg?

Nock med bitterhet för stunden. Imorgon spelas semifinalerna i Elitserien så Fair Play tar emot KLTK och Lidsköping möter SALK på hemmaplan. Gissar på skrällfritt och därmed final nr 1 på onsdag mellan Lidköping och Fair Play. Någon som vågar sätta emot? Hoppas för övrigt kunna närvar vid någon av finalerna. Fruktansvärt kul att se lagtennis live. Blir ofta grym stämning, åtminstone på sluttampen. Önskar samtliga semifinallag lycka till!

Gårdagens morgontennis blev tyvärr inställd och utbytt mot ett varv på gymmet. Ekersund drev som vanligt runt mig på diverse slitsamma övningar. Har idag träningsverk i muskler jag inte visste att jag hade. Tack och lov lyckades vi dock klämma in en timme tennis på kvällen istället, och då med en tredje spelare. Inte vem som helst, utan legendaren Hasse Simonsson. För visst är man väl legendar om man har en GS-titel i sin CV? Samtliga var rätt så ringrostiga, men det blev rätt bra spel och framför allt så var det grymt kul att spela. Vem som vann får ni fråga dom andra om, så pass ödmjuk måste jag vara...

/Martin

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar