onsdag 16 december 2009

Jag rör mig förvisso säkert mer än snittet i min ålder, men vad f-n gör det när man äter som jag gör. Lunch på "fyran" idag igen, god buffé. Det blev någon form av köttfärsbullar och potatismos. Problemet är inte att jag äter onyttigt för det gör jag not inte, utan det handlar om mängden. Helt ärligt, var är disciplinen? Har slitigt med detta i några år nu och inför precis varje lunch intalar jag mig själv att "nu skall jag ta en lagom tallrik". Men inte då.. Börjar misströsta. Om ni har några tips för att hålla disciplinen är ni välkomna att maila till martin.nilsson@tennis.se. Jag kommer dock inte att ta tag i det förrän efter jul...

Tennisen idag blev tyvärr en besvikelse igen. Matchspel och Ekersund var alldeles för bra för mig denna morgon. Skit också! Var så pass missnöjd att jag kan ha betett mig illa, men jag erkänner inget förrän någon kommer med "bevisning" från KLTK:s övervakningskameror..

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar