måndag 7 december 2009

Svarta linjer och Sjukhus är också sjukt(!) bra. Spring och köp direkt! Appropå att köpa skivor. Igår gjorde jag min medborgerliga plikt och köpte ett gäng skivor som kompensation för att jag varit helkass på detta område hela hösten. Tillhör dom (den generation?) som vill ha skivan i hand, det räcker liksom inte med att ladda ner eller lyssna på Spotify. Är det bra musik vill jag äga den. Jag vill läsa texterna, jag vill veta vem som har skrivit vad, och jag vill kunna bidra till artisterna för deras kreativa slit. Tyvärr är jag mycket medveten om att skivindustrin sjunger på dom sista verserna, kan inte tänka mig något annat.

Men igår blev det köp i alla fall. Vad sägs om denna blandning;

Porcupine Tree - Brittisk psykadelisk pop/rock.
The Black Angels - Mörk amerikanks svullstig psykadelisk rock
Nu tändas tusen julejus med Agneta Fältskog och dotter....
Sting - hans nya skiva, om vintern typ. Stämingsfullt
Andrea Bocellis julskiva till hustrun. Vet inte vad jag skall säga om denna, ville bara vara en snäll make. Att höra Andrea sjunga " jingool beells, jingool beells.." riskerar att paja julen en aning.
Beatles med Let be. Inser att jag måste hela samlingen. Det är bara att börja samla. Dom är förmodligen världens bästa band någonsin trots allt.

***

Trodde att Micke Ekman hade lagt av. Inte en förlust hittills i elitserien säger något annat.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar