torsdag 29 oktober 2009

Det blev som sagt en timme tennis igår kväll. Hur kul som helst, och vilken bollträff. Kändes som att spela med Tretorns gamla ST-bollar. Och ändå.... ändå gick det inte vägen för min del igår. Hamnade hastigt, och egentligen utan jag fattade det i underläge 0-3 på några minuter. Mycket märkligt, inte minst eftersom jag hade en så skön känsla, omedvetet kändes det som att jag hade koll på läget. Jotack, tjena... Ekersund var alldeles för bra igår dessutom. Missade väldigt lite, och nöp till så fort chansen kom. Och det gjorde den tyvärr alldeles för ofta. Jag blev passiv, och han kunde ta initiativet, driva mig från hörn till hörn, för att till sist lite förnedrande placera bort bollen. Kan ni känna igen detta? Att det känns bra, men man vinner inga poäng. Tror att sanningen ligger någonstans där mitt emellan. Det känns så pass bra att man omedvetet bortser ifrån det faktum att man inte vinner bollarna. Jag tror faktiskt det. Det räckte liksom med att jag vann en riktigt bra boll, sedan hade jag med mig den bollen i huvudet i flera game, och på något oförklarligt sätt lyckades förtränga att jag faktiskt höll på att få storstryk. Hallå??? Kämpade i alla fall mig in i matchen, men det var för sent för att hinna ikapp. Intressant hur mycket huvudet spelar in i tennis. Och denna gång var det inte gummi eller rädsla, utan snarare övermod. Ser fram emot nästa pass. Men det dröjer tyvärr, sport -och utbildningsblocket åkte till Valencia idag för stor ITF-konferens. Kul för dom, trist för mig. I kombination med höstlov är det just nu helt j-vla tomt på kontoret. Och imorgon är det någon form av halv dag för att det är allhelgona på lördag, blir lika ödsligt då. Bull...

Är lite besviken över resultaten i Stockholm Ladies. Kan inte, och vill såklart inte peka ut någon specifik insats, men endast 3 tjejer vidare av 11 känns lite i underkant. Hilda Melander verkar vara i storslag i alla fall, tappade två game på en rätt så högt rankad. Blir kul att se hur långt det kan bära i turneringen. Annars är det väl Anna Brazhnikova vi skall hoppas på, även om jag misstänker att hon kan få en tuff match redan idag.

Vi håller också som vanligt koll på Sofia och Johanna som tävlar i frankrike och turkiet. Magert på killsidan denna vecka. Enda roliga nyheten är att Robin skall vara med i Skavlan nu på fredag. Stort! Inget dåligt sällskap heller, skådisarna Vince Vaughn och svenska Malin Åkerström, norska "sessan" och Kent. Är så spänd på Kents nya platta, tyckte att den förra var lite småtråkigt så när som på några spår. Lyssna t.ex. på "Generation Ex", makalöst vacker bakgrundssång av kvinna som jag nu googlat fram heter Camela. Norrländska dessutom. Men röst av guds nåde.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar