lördag 17 oktober 2009

Det kostar att få barn. Inga nyheter såklart, men känns nog lite mer när det väl "drabbar" en. Missförstå mig inte, det känns helt fantastiskt det som väntar, är bara inte van vid att dra kortet så många gånger en dag, utan att någonting är till mig.... Väl hemma från shoppingturen rusade jag ner till kungliga för att hinna med några kvalmatcher. Missade dessvärre det mesta, eller kanske ingenting alls egentligen. Endast fyra svenskar vidare av tolv möjliga. Att Rehnqvist och Prpic vann sina matcher var nog väntat, men att Erik Moberg skulle vinna sin var nog mer oväntat. Har dålig koll på honom, men gissningsvis måste det här vara hans största framgång hittills. Grattis! Inte lika kul är det att Tobias Blomgren endast fick ett game i sin match, och att Ervin Eleskovic rök direkt. Ervin har ett så stort spel i sig, det är synd att han inte kommer loss ordentligt.

Roligare då är att Sofia har nått finalen i Frankrike. Tappade endast fyra game i semin och möter nu inte helt ointressanta Jelena Dokic, som i vintras gick till kvarten i Australian Open. Sedan dess har hon förvisso hållt sig lite i det dolda (sin vana trogen..), men vi vet vad hon är kapabel till. Blir riktig kul att se om Sofias nyvunna form räcker till att besegra Dokic. Go soffan!!

I brist på tennis på kungliga blev jag istället nerlurad av Ekersund till källaren och förbundets förråt där han har riggat anläggningen för test inför tränarsymposiet. Efter rätt så många rundgångar (inte omöjligt att vi störde spelet ovanför oss) hittade vi till slut kanalerna och det ser (låter) bra ut inför måndagen. Ekersund ville ha mig till ljud -och ljustekniker under symposiet. Grattis Ekersund, verkligen fingertoppkänsla där... Jag har sagt att jag ställer upp, men bara om jag får ha ett sånt där coolt bälte med "allt" i.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar