tisdag 27 oktober 2009

Gårdagen gick åt till jag vet inte vad. Dagen inleddes med däckbyte arla morgon i Täby, och sedan på rann det på. Plötsligt var det mörkt och dags att gå hem. Kan i skrivande stund faktiskt inte erinra mig vad jag gjorde igår.

Denna dag inleddes med nytt morgonmöte, denna gång i Kista. Sedan in till stan, förbi Bodyshop för att inhandla priser till vinnarna i Investor Cup, det blev tyvärr lite fel vid prisutdelningen i söndags. Tillbaka på kontoret en snabbis för att sedan med Ekersund plocka upp Hedsberg på vägen mot Näsby park och Stockholm Ladies. Väl där mötte även Stranlund-Tomsvik upp. Full uppslutning från förbundet alltså, och vi är bara vid kvalfinalerna. Rebecca Peterson gjorde en rätt så bra match mot lite äldre och mer rutinerade Mathilda Hamlin. Rutinen segrade och Hamlin vann med 6-3 i avgörande. Men det kunde faktiskt lika gärna gått åt andra hållet. Är ändå imponerad av Peterson som växer för varje gång jag ser henne spela. Tycker också att det är starkt av Hamlin att vända på matchen trots att hon möter en mycket yngre spelare och borde kunna drabbas av klassisk gummiarm. Det hade jag gjort. Men det är väl också därför jag sitter här och skriver istället för att stå på banan....

Även unge Caroline Kållberg förlorade sin kvalfinal, men jag tycker att även hon gjorde en bra insats. Bådar gått inför framtiden. Nu ser vi i alla fall fram emot huvudtävlingen, och vad dom andra svenskorna kan åstadkomma.

Sofia fortsätter för övrigt att vinna och kvalade sig in i ännu en stor tävling i frankrike via tre kvalmatcher. Våra svenska seniortjejer är uppenbarligen på gång.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar