torsdag 8 oktober 2009

Vet inte rikigt var jag skall börja. Vi skulle som sagt ha ett tennispass denna morgon. Tre st var vi, så även om någon av sjusovarna skulle vara sen borde det inte har varit något problem. 07.05 smsar Ekersund att han känner sig krasslig och hoppar över. Nåväl, Ekonomi-Micke kommer ju också tänker jag. 07.30 är jag på plats och smsar Ekonomi-Micke med frågan om han är på plats på bana 5. En sekund senare ringer telefonen. Det är Ekonomi-Micke som öppnar med frasen (på sin underbara norrländska)
-Det är här känns int bra, vet du vad som har hänt?
-Nej
-Det här har aldrig hänt tidigare
-okej...
-Vet du när jag vaknade?
-Nyss?
-schuy och schuschuy (vill så gärna att ni skall höra hans uttal, tror ni fattar. 7.27 alltså).
-Åh fan...
-Men jag sitter i bilen nu, bra va?
-Strålande...

Vi satte igång 7.55. Så här har jag det. Alltid i tid, alltid redo, om bara mina kollegor var det också.. Men tennisen var kul. Efter 3-0 i första set skapade ekonomi-Micke ett nytt spelsystem. Seten går till 3, alltså nytt set...

'''

Robin mot Robredo idag. Tror det blir tufft. Men vinner han har han Ljubicic i kvarten, vilket känns bättre än Roddick som rök mot okänd Polack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar