tisdag 16 februari 2010

Ännu ett inspirerande "hörnpass" med hedsberg i morse. Kunde göra nästan vad som helst med min backhand, och det, min vänner hör inte till vanligheterna.

I förra veckan sa Hedsberg när vi gick iväg på lunch; "Hörru Nilsson, kan tänka mig att du gillar Marillion". Vi har tidigare snackat Pink Floyd, så det var väl inte en helt aningslös gissning från Hedsbergs sida. Min ack så välkommen. Sedan dess har vi plöjt gamla Marillion-plattor och även Fish (den förre förgrundsfiguren) på Spotify i bakgrunden. Detta har även gjort att jag precis letade upp några andra gamla favoriter, Genesis. Dvs gamla Genesis när Peter Gabriel fortfarande sjöng och Phil Collins höll sig till slagverken. På den tiden var Genesis alldeles magiska, och rätt tosiga. För er som eventuellt kan lockas av detta rekommenderar jag varmt "Nuresry Cryme" från 1971. Jepp, nästan 40 år sedan, men tiden gjordes musiken på riktigt. Skall vi kalla det för motpolen till Idol..?

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar