torsdag 18 februari 2010

Gårdagen i OS kändes exakt så som jag hade förutspått tidigare. Mycket snack, och extremt lite leverans. Jag förbannade mig själv och ångrade alla mina upplyftande inlägg sedan Kalla och Ferry bärgat sina guld. Ångrade att jag hade tillåtit mig att gå i fällan och hänga med i alla lovsångerna. Klart att deras insatser fortfarande är bra, men ingen av dom var ju favoriter. Ferry behöver vi inte diskutera. Gällande Kalla skulle nog många mena att hon var favorit, men jag håller helt enkelt inte med. Man är inte råfavorit för att man har vunnit någon världscuptävling. Helena Jonsson däremot, hon är favorit, och se som det har gått. Hatar att rätt här, men vi är banne mig för dåliga på att leverera under press. Emil Jönsson skall vi bara inte tala om. Men samtidigt lider jag lite med killen. Visst, han leder kanske sprintvärldscupen, men i hälften av loppen har väl inte norrmännen varit med och i andra hälften har konkurrenterna inte varit "toppade", till skillnad från Jönsson som verkade ha toppat formen för några veckor sedan. Anja är dessvärre ett annat kapitel, hon hade faktiskt silvret i sin hand, men chansade nåt rent tokigt och det slutade med en tur i luften lika lång som man sprang på knappt 8 sek för 25 år sedan. Jizzez... Nu klarade hon sig rätt ok och det är såklart det viktigaste, men jag kan ändå inte låta bli att tänka att hon kommer att vakna helt mörbultad idag och därmed svårligen kan ställa upp i kombinationen, hennes kanske starkaste medaljchans. Men man vet aldrig med Anja, där har vi för övrigt en som kan leverera under press.

***

Riktigt bra pass med Hedsberg i morse, träffen börjar sitta riktigt bra. Är heltaggad på tennis just nu, trots att vi kör övningar som jag gissar att dom flesta juniorerna hellre springer och gömmer sig bakom ett skynke än gör. Sedan upp på kontoret där det blev spontan morgonfika, slutade med att jag och Lena rök ihop så att dom andra mycket obekvämt lämnade lokalen. Men Lena och jag är överens om att det var bra att få gasta av sig lite, inga hard feeling här inte.

Nu lunchtid, men ingen att käka med. Alla är på vift. Får bli en clementin och sedan en macka hemma på väg mot möte kl.14. Gäller bara att hålla ut, det kurrar i magen..

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar