lördag 6 februari 2010

Efter frukosten bestämde jag mig för att ge Lissabon en chans till. Vädret är till sin fördel idag så med endast en stickad tröja gav jag mig iväg på måfå åt det andra hållet jämfört med igår. Gick några gator hit, några dit, vek av upp i gränder osv. Till slut började jag faktiskt känna att här trots allt inte är så dumt. Kan inte påstå att jag skulle vilja bo här, eller åka hit över en helg privat, men det finns ändå en viss charm. Det är väldigt kuperat och plötsligt kommer man då och då fram till fantastiska utkiksplatser där man ser halva staden. Inser också nu att jag sitter rätt så högt upp på mitt hotellrum i förhållande till övriga staden, gissar det det är några hundra fallmeter från högsta punkten och ner till vattenlinjen. Kom i alla fall till slut fram till en alldeles underbar piazza/lund med en liten servering och utsikt över just hela den andra halvan(!) av Lissabon. Det gick liksom inte att undvika att sätta sig ner för (ännu) en toast och en kall öl. Dagens motionspass var ju trots allt gjort på vägen dit. Vilket raskt leder mig till hemfärden. Hade det gått mestadels nedförs dit förstår ni hur promenaden tillbaka såg ut. Så nu sitter jag här, svettig och dann, men med några timmar kvar till "kick-off".

Österrike är bra, inget snack om det. Dom slog britterna som jag varnade för genom att vinna dom två singlarna rätt så enkelt. Men samtidigt verkar det som att Sofia och Johanna kan sina motståndare rätt väl, och dom verkade inte onödigt oroade. Vi har med andra ord en god chans idag.

Måste nu passa på att packa inför hemfärden imorgon innan jag åker ut till tennisen, vårt flyg går nämligen 06.05 imorgon bitti, och vid vinst kanske det blir lite senare än vanligt:)

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar