onsdag 3 februari 2010


Äntligen på plats. Har fintat mig in ungefär som när man fintade sig in på "slammet" när det begav sig. Varför? Jo, för att jag fanns inte med vid den förbokade ackrediteringen och nu kan dom inte fixa det förrän i eftermiddag. Sitter nu en en fullpackad presslounge med en övertrevlig Österrikare bredvid mig, han hälsar på alla så fort han får ögonkontakt. Avsaknaden av ackreditering gör att jag ännu inte har kunnat ta mig in i själva tennishallen, såg dock genom en glipa att det svenska laget tränar på bana 1. Det är för övrigt rätt god stämning där inne, portugal spelar just nu. Har dock ännu ej hört något stönande från Larcher De Brito....

Portugiserna har vad jag kan se gjort ett strålande jobb än så länge, en grymt fin anläggning. Massor med utebanor med "båstadgrus" såklart, en gammal cc utomhus som påminner mer om colosseum än en något annat. Men Fed Cup spelas inomhus i en modern tennishall alldeles bredvid. Tänk om vi hade en sådan här anläggning i Stockholm?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar