onsdag 3 februari 2010

Hade sällskap med den vitryska truppen från hotellt till tennisarenan. Ett rätt stort gäng, kanske 12 pers. Mycket "löst folk", många såg inte riktigt ut som spelare eller tränare. Azarenka var med, och hennes coach såklart. Man ser rätt tydligt vem som är utländsk (ur deras perspektiv) coach vem som är vitrysk, utöver språket såklart. Stjärnorna har verkar alltid ha med sig sina privata coacher till dessa tillställningar medans gänget därbakom får nöje sig med landslagsstaben. Det är just det som vi svenskar är så bra på inbilla jag mig, vi skapar en lagkänsla där alla betyder lika mycket, nåja hyfsat lika mycket iaf. Och sedan har vi ju Zlatan.

Har nu äntligen träffat svenskgänget, men det blev kort, dom skulle tillbaka till hotellet för lunch. Själv har jag jagat tag i en ackreditering, jag går numera som FTP. That´s right, den portugisiska organsisationen. Men i eftermiddag blir det andra bullar, det skall fantamej stå Sweden på min badge.

Såg förresten att Arnesen skrev om den låga nivån på lagen härnere och att sverige är storfavoriter med så risig konkurrens. Håller inte med om detta, men det kan ni läsa om i tidigare inlägg. Det roligaste var dock att läsa kommentaren av Ulf som konstaterade att det var heluppslag i svenskan igår om bandyn och undrade stilla var konkurrensen fanns i den sporten. Ni som läst denna blogg tidigare vet min inställning där.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar