måndag 15 februari 2010

Träning med Hedsberg i morse. Båda mycket segstartade, märktes att det var måndag. Men sedan kom vi igång och till Hedsbergs stora förtjusning körde vi först hörn-hörn på både forehand och backhand för att sedan köra en specialare. En favorit hos Hedsberg skulle jag tro, men även jag tog åt mig den. Vad som är lite småtragiskt är att jag aldrig har kört sådana övningar när jag som ung tränade tennis. Övningen idag var lika enkel som nyttig, och faktiskt kul, men det bygger på att man KÖR och inte lallar runt. Man kör t.ex. hörn-hörn forehand och sedan när det passar så går t.ex. hedsberg rakt och sedan spelar man ut bollen. För min del gäller det alltså att hela tiden röra mig extremt mycket efter varje slag, måste ju vara beredd på att den raka kommer. Samtidigt måste jag ju hålla forehand-hörnet. Man tvingar alltså fram bra rörelse, samtidigt som den andre killen/tjejen tränar på att vänta in rätt tillfälle och sedan nypa till. Är säker på att det är många som kör sånt här där ute, men jag vet också hur det såg ut då jag tränade förr om åren, och det var aldrig sånt fokus som jag och gubben Hedsberg har en måndag morgon. Fundera över det.

Imorgon kör vi igen, can´t wait

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar