tisdag 16 februari 2010

Såg Sofia ta andra set sent igår kväll, men orkade inte stanna uppe för att se tredje set. Det gick väl och Sofia slog än en gång Domachowska, undrar om inte hon börjar få lite mentalt övertag på henne nu. Starkt att vända hur som helst och framför allt tror jag att det var en grymt viktig vinst för Sofia. Hon har förvisso börjat året mycket bättre än förra med några vunna matcher i Australian Open och ett helt ok Fed Cup. Men om man synar resultaten lite närmare så hade hon faktiskt fram till igår endast vunnit en match huvudtävling på WTA-touren. Gårdagens vinst blev alltså ett kvitto på att hon verkligen hör hemma på top 100 eller bättre.

***

Det snackas såklart redan bragd om Kallas OS-guld igår. Och det är väl riktigt att hon kommer att vara med långt fram när det väl är dags att utse bragdguldet i november. Samtidigt undrar jag vad som nu krävs av svensk tennis för att vara kunna konkurrera med Kalla. Gissningsvis en GS-titel för Robin, även om jag undrar om det räcker. I min värld är det solklart, men min värld stämmer väldigt sällan ihop med "folkets" värld.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar