torsdag 10 september 2009

Båda svenskarna ute

På torsdagkvällen försvann både Lindell och Blomgren. Men dom försvann inte utan en match. Båda spelade tresetare mot klart kvalificerat motstånd. Lindell förlorade mot erkänt tuffe Mina från frankrike som Berta haft tufft emot tidigare i år, och Blomgren förlorade precis en mot Tomic från Australien som gjorde väsen av sig i Aussie Open då han vann en omgång i seniorklassen. Nog får man säga att det är mer än godkänt får dessa båda pågar.

Träffade sedan Berta på DC-samlingen idag och då inser man att vi nog har något riktigt bra på gång på herrsidan. Tillåt mig att tjata, men nu gäller det att hålla momentum i dessa framgångar. Vi är på gång. Låt det smitta övriga juniorer som är på gång.

Personligen håller jag på att avsluta en lång dag. En mycket lång dag som inleddes 03.00 i morse med Robins match och som avslutades med middag hemma med polarna. Frun är iväg på jobb och jag såg chansen att bjuda hem på sill (strömming tror jag dom säger här i norr...) och potatismos. Klockan fem hade en polare tackat ja, klockan fem över fem var vi sju(!). Det var bara att slita sig från kungliga till "fältan" för inköp. Redan då var jag trött som en nybliven förälder (hur skall det bli när jag verkligen är nybliven förälder..), sedan hem och på med plattorna. Men en trevlig afton blev det med mycket garv. Har sedan diskat raskt för att sedan få slå mig ner med Del Potro-Cilic som lagom avslutning på dagen. Håller här.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar