onsdag 9 september 2009

Shit, Tobbe Blomgren vann även han sin andra match. Så coolt, att dom två sämst rankade av våra fyra juniorer i US Open har gått vidare. Bredden vänner, bredden. Jag inbillar mig att det är precis så här 80-talsundret kom till världen, jag säger naturligtvis inte att det är av samma stuns, men ändå. Berta visar vägen genom att vinna Franska Öppna. Lindell och gänget slår Berta på träning och inser att dom rimligen också borde kunna vinna på touren. Och bakom kommer Mogge Johansson, Stefan Lindmark, Erik Johnsson osv. Nu gäller det att hålla momentum och se till att det hela tiden kommer nytt underifrån, då är jag övertygad om att Sverige kommer att bli riktigt bra igen. Men än en gång, inte som på 80-talet, det tror jag inte någon nation är kapabel till igen.

Nu skall vi bara ha med tjejerna på tåget också. Någon sponsor därute som vill uppleva Catellas resa?

Sverige har för övrigt precis snubblat till sig ännu en skitvint i VM-kvalet. Jag är lika glad som alla andra, men det verkar banne mig inte finnas några gränser för hur usel fotboll det laget kan prestera. Ibland kan jag känna att det räcker. Men det är klart att VM nästa år inte blir hälften så roligt utan vårt eget landslag, hur j-vla trist fotboll dom än spelar.

Längtar plötsligt än mer till nästa helg och en riktig landskamp.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar