fredag 18 september 2009

Första dagen till ända och vi har 1-1 i matcher vilket väl var det mest troliga. Vinc gjrode en supermatch till det snöpliga slutet. Och vilken stämning vi fick uppleva i idrottens hus i andra sets tiebreak. Vinc hade två setbollar och jag tror att taket hade lyft om han förvaltat någon av dom på ett bättre sätt. Nu kanske det inte hade spelat någon roll med facit i hand. I nuläget vet jag faktiskt inte hur allvarligt det är med hans skada, men låt oss hoppas för både hans och lagets skull att det inte är något allvarligt. Har vi inte Vinc hel på söndag blir det väldigt tufft i en eventuell avgörande match.

Och sedan Robin som går in på krossar, i ordets rätta bemärkelse, sin motståndare. Ren och skär utskåpning i dom första två seten. Han tappar skärpan lite i tredje, men samlar sedan sig och dunakar in ytterligare två ess i sista gamet. Måste imponeras av hans oerhörda professionalitet. Knuten näve hela tiden, trots att den andre killen var uppe och letade efter korvaluan (OBS! skånska för korvkiosk) allt som oftast.

Nu blir det intressant att se hur lagen ställer upp i dubbeln imorgon. Gissningsvis sätter rumäerna in Hansecu, men hur gör Wille? Robin in? Er gissning är så god som min.

Publiken ja. Det var inte fullt. Tycker det är för dåligt när vi har hemmamatch. Däremot så blir det ett grymt tryck när väl spelet är igång. Med tanke på hur viktig dubbeln är i morgon kan jag bara ha en stilla önskan om att Helsingborg går man ur huse och sluter på Idrottens hus imorgon. Vi behöver precis allt stöd vi kan få. Kom igen, två timmar av er lördag kan bjuda på. Och jag törs lova att ni inte blir besvikna. Detta är sport när den är som allra bäst. Det är landskamp, det är Sverige och det är det svenska Davis Cup -laget!

Nu väntar presskonferens och sedan tillbaka till hotellet för lite eftersnack, och inte minst ryker slipsen. Thst`s right, Nilsson har burit slips dagen till ära. En gul och blå förstås. Fast Ekersund gnällde om att den möjligen var för mycket av ett finare märke. Skit samma, jag hade i alla fall slips. Och den var inte "svår" som Patrik Ekvalls samtliga plagg tycks vara. Svårt känns för övrigt inte så svårt längre.

Har under dagen också hunnit byta rum. Var placerad i rum 139 tidigare. Inget fel på detta rum egentligen, om det inte vore för att jag har Scandlines entrégång till färjorna mitt emot rummet, fem meter bort kanske. Kan väl tänka mig att vara lite excentrisk, men det finns gränser. Mitt nya rum ligger två våningar upp, men jag hade missat att den förbannade landgången hade två våningar....

Bis morgen
/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar