tisdag 1 september 2009

Snart DC

Sliten igår. Det tar på krafterna att hänga på tennisklubb från tidig morgon till sen afton. Och sedan den alltid så inspirerande bilresan hem till sthlm... Börjar kunna den nu. Gårdagen och även idag går till att säkerställa kläder, tryck och annat inför Davis Cup. Det närmar sig med stormsteg nu. Laget samlas redan nästa vecka i sthlm för träningsläger. Har varit med några matcher nu, och varje gång gänget samlas här på kungliga blir man liksom taggad. Wilander och Nyström kommer upp och snackar lite, killarna kör hårda pass här nere och man verkligen ser hur lagandan byggs upp. Matchen mot Rumänien är som ni nog alla förstår rätt så viktig. Vi fick onekligen en bra lottning, men låt oss inte luras att tro att det blir en walk in the park. Både Hanescu och Crivoi har spelat riktigt bra i sommar. Robins betydelse för laget kan inte överskattas. Gissningsvis ligger väl Vinciguerra rätt bra till för singelspel också. Och äntligen får vi publikstöd. Hur viktigt blir inte det. Jag räknar kallt med att tennissverige, åtminstone tennissydvästsverige sluter upp ordentligt och fyller Idrottens hus i helsingborg och ger vårt lag det stöd som vi så olyckligt blev bestulna på i Malmö. Tror det kan bli ett grymt tryck i helsingborg. Rätt så liten arena, men tight. Ljudnivån bör blir hög. Jag vill se svenska flaggor i publiken som vajar, jag vill se publik i landslagströjor, låt oss ge laget det stöd som dom alltid har emot sig på bortamatcher. Ett blågult hav som lyfter fram spelarna. För har vi den publiken kan jag lova att spelarna fixar detta. Både Robin coh Vinc är spelare som gärna tänder till med publiken i ryggen. Tänk bara hur det var när Vinc spelade i Båstad i somras.

Spelade äntligen tennis i morse igen, det var två veckor sedan sist. Det har varit en ljuvlig morgon i huvudstaden. Förvisso molnigt, men bara lite vind och uppåt 20 grader. Helt perfekt för tennis. Ekonom-Micke och jag spelade på en av sveriges finaste utebanor - bana 24 på KLTK. Den ligger för sig själv, nästan helt inramad av 5-6 meter höga stängsel med murgröna. Mycket charmigt, och nästan liet kontinentalt. 1-1 lika i 11:or, men jag skyller på ringrostighet. Ekonom-Micke skyllde också på något, men jag har redan glömt var det var..

/Martin

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar