tisdag 15 september 2009

Gänget samlat nu i Helsingborg. Härligt att se bilden på hemsidan på vårt gäng. Ett gott gäng måste jag säga. Robin som självklart ankare. Våra dubbelspecar, Simon och Robban, uppkomlingen Berta, och så även Johan Brunström som gör debut i DC-sammanhang. Lägg där till våra legendarer till DC-ansvariga Wilander och Nyström. Ett gott gäng som sagt.

Kvar i sthlm är nu endast jag, Ekersund och Micke Ekonom. Fast vi glider ner på torsdag. Ser redan fram emot det. Skall bara först hinna med att träffa min hustru imorgon kväll efter att hon har varit på tjänsteresa i nästan en vecka nu. Sedan försvinner alltså jag i nästan en vecka. Tufft schema när man går i väntans tider...

Ekersund har bjudit in på Tränarsymposium under Stockholm Open, ser riktigt bra ut. Hoppas så många tränare som möjligt tar chansen att närvara. Vågar lova intressanta framträdanden, roliga möten och såklart spännande SO-tennis. Skall Robin t.ex. ta "en svensk grand slam"?

Lämnade finalen av US Open efter att Federer tappade andra set i tiebreak. Hade redan där taskig feeling om vart matchen var på väg. Fattar egentligen inte hur Fed kunde släppa det. Han hade det mesta under kontroll och skulle bara serva hem andra set, men uppträdde då lite vårdslöst. På en poäng blev han överlobbad, men istället för att rusa tillbaka för att göra något vettigt av det slog han helt sonika bollen lite nonchalant över axeln. Där och då började jag ana ugglor... För naturligtvis är Fed min favorit, håller på honom i alla lägen. Förutom när han möter svenskar (Robin..). I övrigt tycker jag att han är en enastående idrottsmänniska och för min del kan han få vinna hur mycket som helst, och hur länge som helst. Bara för att alla, och jag menar alla, till slut skall förstå att han är den bästa tennisspelaren genom tiderna. Förutom att han redan nu innehar dom flesta rekorden och vunnit typ allt, så har han dessutom gjort det under en tid då konkurrensen är så fruktansvärt mycket tuffare än någonsin tidigare. Face it!

Jogging i söndags, tennis igår, innebandy idag(i en idrottshall utan luft..) och tennis imorgon. Bra flyt nu!

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar