torsdag 17 september 2009

På plats

Äntligen på plats. Vi anlände denna morgon till ett soligt skåne. Direkt in till Idrottens hus för installering. Fast här vad det mest kaos och sura miner. Saker och ting som inte var på plats inför lottningen. Men jag har varit i samma situation själv och vet precis hur stressigt det kan vara, bara att säga "ok" och gå sin väg. Vet ju att kollegorna hämtar sig rätt fort. Och mycket riktigt, en halvtimme senare stod vi alla inne på Rådhuset och följde lottningen, och humöret var åter på topp. Nu tillbaka på IH. Sitter på pressläktare, för det är bara här det trådlösa funkar för stunden (glömde jag säga det...). Framför mina ögon tränar det rumänska laget forehand slice... Eller det kanske inte är dom riktiga spelarna, dom ser något runda ut och åldern ligger närmre 60 än 20. Kul är det i alla fall. "Tränaren" står vid servelinjen och "servar" mot den äldre herren som försöker returnera med forehand slice. Käften går hela tiden på tränaren, undrar om "gubben" verkligen kan bli något:)

Vinc inleder imorgon mot rumäernas etta, Hansecu. Finns väl många sätt att se på det, personligen kan jag tycka att det hade varit bättre om Vinc hade fått gå in som andramatch med 1-0 i ryggen. För visst räknar vi med att Robin slår deras tvåa, Crivoi. Men men, Vinc är en riktigt cool kille, så jag tror att han egentligen inte känner så mycket press, och på samma sätt tror jag att Robin vinner sin match mot deras tvåa oavsett om det står 1-0 eller 0-1.

Vet för övrigt att det finns biljetter kvar till helgen, så se nu till att masa er ner till IH imorgon. Tennis, och inte minst Davis Cup gör sig bäst live. Och inte minst förtjänar vårt lag rejält med stöd. Har tjatat om detta tidigare, och tänker fortsätta tjata tills det är slutsålt/fullsatt.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar