tisdag 29 september 2009

Pim-Pim mot Hewitt idag. Han har en förmåga att väcka vår uppmärksamhet. Inte ett resultat värt namnet sedan come-backen i Stockholm Open för ett år sedan, och ändå sluter vi alla upp i en nästan osund nyfikenhet. Att han kan spela tennis det vet vi, men allt handlar ju om hur länge hans kropp håller. Är bara den hel är jag helt säker på att han är tillbaka på topp 100 och kanske bättre rätt så snart igen. Men som sagt, det är ett rätt fett OM som gäller här. Men för svensk tennis del kan vi bara hoppas, vår bredd är numera inte vad den en gång var, och kan Pim-Pim bidra till att förbättra bredden ytterligare lite är ingen gladare än jag. För att inte tala om DC. Med en Pim-Pim i laget (med ömsesidig harmoni) är vi farliga för alla motståndare. Tillsammans med den andra "veteranen" Vinc har vi då hastigt alternativ på singlarna, och dubbeln för den delen.

Så Pim-Pims återkomst på touren är välkommen, låt oss bara hoppas att den blir mer långvarig än för ett år sedan.

'''

Gruppspelet för Investor Cup (lagspel flickor 12) spelades i Söderhamn i helgen. Mycket lyckat enlgit Tennis Syds lagledare Christer Sjöö. Kan också bero på att Syd gick till final. I finalen som spelas under finalhelgen av Stockholm Open väntar som väntat Tennis Stockholm. Jag inbillar mig att det här kan bli en rätt så tung titel. I och med att vi har gått över från Distrikt till regioner, har nästan alla lagen en chans att göra resultat i Investor Cup. Det är klart att en bred topp som framför allt Stockholm har betyder mycket, men jag kan tänka mig rätt så många distrikt som inte var i närheten av att kunna matcha ordentligt tidigare.

För er som är intresserade av upplösningen av årets Investor Cup föreslår jag att ni håller er uppdaterade om plats och tider på vår hemsida. Men sikta in er på helgen 24-25 oktober.

Samma helg går för övrigt slitspelet av Pirres Pokal (lagspel pojkar 14). Finalplatserna tillsätts i helgen i Karlskrona.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar