måndag 14 september 2009

Sveriges Davis Cup Lag - Sveriges landslag

På senare år upplever jag att vi svenskar har blivit bättre på att leva ut på arenor och stötta våra landslag. Jag tänker då främst på att vi dom senaste mästerskapen i fotboll har levt upp som supportrar som aldrig förr. Det gula havet i tyskland härom året var mäktigt att se. Även när det gäller hockey, innebandy och andra lagsporter tycks vi bli bättre och bättre på att bacak upp våra landslag. Min önskan är därför följande; man som kvinna, ung som gammal, men med ett genuint sportintresse och inte minst ett genuint intresse och känsla för svenska langslag. Slut upp i helsingborg till helgen. Hjälp till att göra Idrottens hus till ett gult -och blått fyrverkeri av flaggor, tröjor och vimplar. Jag vill inte att det skall vara tyst i Idrottens hus till helgen som kanske brukligt var inom vår sport tidigare. Jag vill att det skall vara tjo tjim, och jubel, gastande och applåderande för vårt landslag. Har ni sett när Spanien spelar DC hemma, eller Serbien, eller Argentina? Publiken är helt tokiga. Låt oss ge grabbarna det stöd dom förtjänar när vi väl har hemmamatch. Min uppmaning till er alltså, sätt på er era gamla landslagströjor, om det så är fotbollströjor, hockeytröjor eller annat. Och glöm inte flaggorna!

/martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar