torsdag 3 september 2009

Kvällstankar

Vet inte hur många som har noterat att Fair Play Tk vann SM-guld för lag för både damer och herrar. Kom ihåg att FPTK även vann Elitserien i höstas för herrar och att damlaget kom tog brons. Malmöklubben har alltså sopat hem det mesta i lagspel under det senaste året, och det är ingen slump. Vet att Janne Immonen och gänget satte upp ett långsiktig mål för några år sedan som bl.a. skulle leda fram till Elitserie-guld. Att dom sedan satsar vidare även utomhus är bara att bocka för, tänk om alla klubbar gjorde det. Över huvut taget tror jag att FPTK är bäst i lag det senaste året för att man helt enkelt satsat på serierna. Det tycker jag är stort. För skulle fler klubbar göra det så skulle intresset för serierna öka, och dessutom tennisintresset i stort.

Förra året var första gången som elitserien hade en plats på svt text-tv (tror jag). Text-tv kanske inte är allas hemvist, personligen är jag en text-tv-dåre, men det är över 1 miljon läsare där så nog kan det tjäna som en bra värdemätare. I år hoppas jag att vi kan få än fler medier att rapportera från Elitserin och kanske också div 1, och dessutom kanske vi kan få SVT text att faktiskt uppdatera sina sidor efter varje match... Och satsar dessutom fler klubbar så ökar intresset på orten osv... Hetsa inte upp er nu över att jag inte kommenterar kostnaderna för Elitseriesatsningar, jag vet att det är tufft. Men jag kan väl få hylla Fair Plays satsningar för det.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar