måndag 25 januari 2010

Blandade resultat från Aussie Open

Berta vann sin första match också i huvudtävlingen, men det satt hårt åt. 8-6 i avgörande övertygar inte riktigt. Kanske var det för att han mötte Järryd, förlåt Jarryd. Kalle Averfalk fortsätter dock att övertyga och gick vidare från första rundan även i dubbeln. Däremot försvann resten av juniorgänget direkt i dubblarna. Även Aspelin och Brunström är nu ute ur den riktiga dubbeln. Följaktligen har vi nu endast juniorer kvar, för vi räknar ju inte riktigt att Wilander vann sin match med Leconte i 45-års...

Denna vecka följer vi även Ymer och Windahl i stora juniortävlingen i Tarbes. Senare i veckan samlas dessutom Fed Cup gänget här i stockholm, för redan nästa vecka är det ju dags. Kan 2010 vara året då Sverige tar steget upp till nästa steg?

Inledde för övrigt veckan med ett tennispass med Ekersund, finns ingen bättre start på veckan. Även om det gick lite knackigt så får man vara nöjd. Jag väljer att inte utnämna någon segrare då inget ställning var 4-5, min serve då vi bröt... That´s right, jag tar alla chanser som finns..

Avslutade för övrigt den sköna helgen i går med en riktig feelgood-film med Jack Nicholson, "Galen i kärlek". Är för övrigt mycket svag för romantiska komedier, inte minst dom av Nancy Meyers som bl.a. kom ut med en ny precis likadan feelgood-film i dagarna "It´s complicated". Likväl som jag kan erkänna att jag diggar dessa filmer, likväl garvar jag högt åt Göran Everdahl som så klockrent kommenterade Nancy Meyers filmer för "..filmer om mycket vita människor och mycket rika människor..". Gårdagens film var inget undantag. Men jag trivs för det när jag sitter där i soffan. För det är ju rätt så enkelt, Meyers målar upp en bild av hur många av oss vill ha det..

En annan favoritfilm är för övrigt Holiday. Gissa regissören..?

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar