måndag 18 januari 2010

Det finns så mycket att säga om årets idrottsgalan. Vet faktiskt inte riktigt var jag skall börja. Försöker göra det i punktform.

* Vem är Helena Jansson????
* Har svårt att ta jerringpriset på allvar. "Folkets pris är det finaste bla bla bla..." . Hallå!!!???Skidskytte har vunnit Jerringpriset 5 gånger typ det senaste decenniet. 5 GÅNGER.. I år dessutom med rekordskillnad. 67,6 %. Jag vet, för prinsen var vänlig nog att upprepa det... Känns lite som att Helena hade hjälp av helgens segrar. Länge leve närminnet hos "folket". Minns ni när Helena Bergström på en guldbaggegala för inte allt för längesedan blev utnämnd till typ sveriges bästa skådis någonsin. Före statister som Ingrid Bergman och Greta Garbo för att ge några exempel. Länge leve närminnet som sagt.

*Vem är Helena Jansson?
*Anna Nordqvist vann en Major och belönades med plats 7 eller nåt.
*Helena Jansson vann O-ringen....
*Tycker att Peter Settman är hur proffsig som helst, nästan som roligast när han tappar sig och improviserar.
*Hur tänkte annars duktige Babben Larsson och hennes kompanjoner med sitt nr? Sång? Kom igen, så lökigt.
*Är SÅÅÅÅÅÅÅÅ trött på underhållningen på dessa galor. Hur går snacket under planeringen? "Jag vet, vi tar in några trötta halvkändisar som har passerat zenit för ett bra tag sedan, och sedna låter vi dom göra en cover på en gammal snusklåt från sjuttio-talet." Fy f-n va lamt!!
*Enda sångnumret värt namnet var när rätt Magnus Carlsson vackert och stämningsfullt sjöng till minnet av Ingo Johansson.
*Jag vet, detta är att sparka in öppna dörrar. Men när skall vi slippa se Martin "jag tar mig så stort allvar att jag kan inte ens le" Dahlin, TomteRavelli och Brolin på dessa galor? Och om dom skall vara med, måste dom sitta på första raden? Har vi verkligen inga andra att bjuda in, eller ännu värre, är dessa gossar kanske dom enda som tackar ja år ut och år in? Så små vi är i detta land.
*Ändå så gillar jag Helena Jonsson. Charmig och duktig. Jag är såld, inget snack om saken. Men det innebär väl ändå inte att Skidskytte (en vintersport med ytterst få satsande länder) går att jämföra med t.ex. fotboll, världens största sport.
*Men vem är Helena Jansson? Tror att hon är jättesnäll, alldeles säkert. Men hur i hela friden lyckades hon komma fyra i folkets omröstning?
*Slutar nu, märker att jag blir alldeles för bitter igen.


/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar