söndag 31 januari 2010

Har hackat en hel del på bandyn denna vecka, med rätta anser jag fortfarande. Men jag skall göra en liten pudel. Såg slutet av finalen idag när jag stod på löpbandet, och det är klart att jag som den sportnörd jag faktiskt är blev lite glad när sverige vann en mycket jämn kamp i sudden death. Som vanligt såg jag inte bollen, utan man är hänvisad till att se glädjeyttringarna från spelarna. Jag vet, nu var jag dryg igen, men faktum är att det är väldigt starkt av det svenska laget att vinna denna match i Moskva, det har tydligen aldrig skett tidigare. Men där går gränsen, i den första intervjun efter matchen började Patrik Nilsson börja prata om bragd. Bragd?? Räknas det som bragd för att man har slagit det enda andra landet i världen som satsar på sporten? Alltså jag fattar att bandyfolket går bananas över denna VM-vinst, men man får ju för bövelen sätta in insatsen lite i perspektiv. Antar annars att det är en bragd varje gång Cambridge eller Oxford vinner den årliga rodden mellan.... trumvirvel.... Cambridge och Oxford...

***

Appropå konkurrens (eller bristen på den), i Australian Open är konkurrensen näst intill total (om man räknar in alla andra tävlar på touren), och än en gång var det kungen som drog det längsta strået. Har han någonsin varit bättre? Helt sjukt! Det är så många andra som kommer att kommentera detta så jag nöjer mig där. Läs annars tidigare inlägg om Federers GS-facit dom senaste två åren. Helt Ok..

***

Kapade nästan 5 minuter på min 7km-runda (på löpband..) idag. Jämför mig med tre personer för tillfället; vännen Rikard Roos som hetsar mig nästan varje dag, sportchef Johan Sjögren som tränar typ en gång i timmen och Magnus Norman vars träning man följer på hans blogg. Norman tränar inför Marathon så hans siffror och gl/cm3/km/:/lg2.... ger jag mig inte i kast med, men Sjögren och Roos borde man kunna matcha. Har dock förbannat långt kvar. Dagens runda gick förvisso mycket fortare än senast, men jag ligger ändå fasanfulla 6 min bakom Roos. Blir mycket träning i Portugal med Sjögren. Skall kolla om han verkligen springer som snabbt som han säger...

För övrigt gjorde tjejen bredvid mig på löpbandet en riktig klassiker idag. Hon tappade på något sätt fotfästet och åkte raskt av bandet med rumpan före. Stackaren kom snabbt upp på benen igen, inte gjorde det ont inte... Tyckte faktiskt rätt synd om henne. Sådana bloopers vill man liksom inte bjuda på. Hon verkade iaf helt ok när jag lämnade, f´låt raglade ut från gymmet.

Fotbollskanalen avslutar denna helg.

/Martin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar